1/3 deel gehad en de zomer is hier prachtig - Reisverslag uit Edsbyn, Zweden van Jorim Wijngaard - WaarBenJij.nu 1/3 deel gehad en de zomer is hier prachtig - Reisverslag uit Edsbyn, Zweden van Jorim Wijngaard - WaarBenJij.nu

1/3 deel gehad en de zomer is hier prachtig

Door: joriminzweden

Blijf op de hoogte en volg Jorim

27 Mei 2012 | Zweden, Edsbyn

Tjena!

Alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven, door drukte rond een aantal projecten weinig tijd gehad om aan schrijven te denken. De afgelopen weken een aantal projecten afgerond en naar Letland geweest. Voelt erg goed om veel dingen succesvol af te ronden en de voorbereidingen voor de zomer te treffen!

Om te beginnen ben ik van 12 tot 15 mei naar Letland geweest. Een groep van 20 tieners (14/15 jaar) ging inclusief leiding projecten bezoeken die worden gesponsord door lokale initiatieven. De groep kwam het afgelopen half jaar iedere woensdagmiddag bijeen om te chillen en bijbelles te krijgen. Een van de twee jongerenleiders (pastor waar ik mee bevriend ben) vroeg mij een tijdje terug of ik het leuk zou vinden om mee te gaan om te reis te filmen. Zij betaalden mijn reis en onkosten, ik maak een reisverslag. Prima deal!
Daarnaast reed ik een van de auto's en had wat andere verantwoordelijkheden, dus werd ik gezien als een van de leiders.
Het was een super geslaagde reis. De sfeer was goed, het land mooi en het weer prima. Ik had welgeteld vier dagen om de film te monteren, dus het was behoorlijk aanpoten. Uiteindelijk in de nacht voor de presentatie de laatste versie geexporteerd. Voor geinterreseerden, je kunt de film hier bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=wioOm7cnCNY

Daarnaast heb ik de afgelopen weken het project op de basisscholen afgerond. Alle scholen in de omgeving hebben les gekregen in het maken van documentaires en alle 6th graders (groep 8) hebben een eigen film gemaakt. Afgelopen woensdagavond was er in de bibliotheek een presentatie voor ouders en geinterreseerden. Dat betekende dat ik voor die tijd 35 korte films van kids gemonteerd moest hebben. Was een behoorlijk monnikenwerk, maar uiteindelijk is alles gelukt.

Verder gaat alles hier zijn gangetje, deze week ben ik alweer op een derde deel van mijn project. Nog acht maanden te gaan. Mijn auto rijd als een zonnetje en ik heb de afgelopen week een prachtige gitaar voor een zacht prijsje gekocht. Leuk om mijn gitaar-skills wat uit te breiden in de avonduren hier.

Het is hier op het moment 28 graden en ik ga vanmiddag lekker zwemmen in een meer. Vast nog veel te koud, maar dat zie ik vanzelf. De komende week vertrek ik voor 3 dagen naar Stockholm voor mijn 'midterm' training. Samen met andere EVS-vrijwilligers onze projecten evalueren en bespreken. Dat word vast weer heel gezellig, net als de vorige keer.

Ook is mijn trip naar Nederland helemaal gepland! van 27/6 tot 10/7 ben ik in den lande en kunnen een hoop mensen een bezoekje van me verwachten :-)

Owjah! Mijn EVS-film! De vorige keer konden jullie nog slechts de eerste scene bekijken, nu is de hele film af! In 12 minuten krijg je (bijna) alle ins en outs van mijn project mee. Enjoy!

https://vimeo.com/42916291

Gods zegen en tot snel!

  • 27 Mei 2012 - 15:17

    Klaar:

    Jor.. Helemaal te gek die film! Zo tof om je leventje zo te zien en te horen hoe goed je de taal al spreekt..
    En natuurlijk heel leuk dat we je bijna weer gaan zien.
    Onder zeer feestelijke omstandigheden ;-)
    Geniet Jor.. maak er wat moois van.. en tot heel gauhauw..
    xx Klaar

  • 27 Mei 2012 - 15:36

    Robert:

    Super leuke film! Doe je goed broeder! Gelukkig is het daar nu ook lekker warm. Hier ook hoor, de laatste week 25+ Zie je snel. ciao

  • 27 Mei 2012 - 16:10

    Elianne:

    Wauw Jor! Wat super gaaf weer zeg, die film joh, echt zo knap!
    Tot over 5 weekjes! XXX

  • 27 Mei 2012 - 17:48

    Arjan Vd Z:

    Hi Jorim,

    Net je EVS-film bekeken. Erg leuk om naar te kijken! k Zie veel shots die alleen jij maar gemaakt kan hebben :)

    Succes met alles!

    Arjan

  • 27 Mei 2012 - 18:45

    Oetze:

    Bra att läsa att du gör mycket! Du skriver att du har redan haft 1/3, men jag tycker att det är bättre att säga att du har fortfarande 2/3 kvar ;-)
    Dessutom kan du inte stanna längre, för att du måsta åka tillsammans med dina vänner från journalistik i Ede till en Europeisk stad! Prag var nämligen jättebra!

    freonlik groetsjend,
    Oetze

  • 29 Mei 2012 - 07:29

    Rosanne:

    Hey hey!
    Net je film gezien, zit goed in elkaar zeg! leuk om te zien wat je daar allemaal doet!
    veel plezier en succes nog!
    Groetjes, Roos

  • 29 Mei 2012 - 21:21

    Mams:

    Lieve Jorim,
    Genoten van je filmpje wat doe je het goed. Ben harstikke trots op je.
    Als ik je in het filmpje zo zie dan mis ik je heel erg!!!!
    Tot heel gauw.
    Dikke knuffel van je mamsie :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorim

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 12625

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 01 Februari 2013

Een stadse rakker midden in de natuur

Landen bezocht: