Termosokken en een grote koffer - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Jorim Wijngaard - WaarBenJij.nu Termosokken en een grote koffer - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Jorim Wijngaard - WaarBenJij.nu

Termosokken en een grote koffer

Door: joriminzweden

Blijf op de hoogte en volg Jorim

24 Januari 2012 | Nederland, Rotterdam

Dat zijn nou dingen die ik niet had, maar wel nodig heb; termosokken en een grote koffer. Termosokken om de Zweedse koude te overleven en een grote koffer om de sokken daar ook daadwerkelijk te krijgen.

De afgelopen tijd heb ik heel wat middagen door de stad gestruind, op zoek naar dingen die ik nodig heb voor mijn reis. De tijd die mij nog rest op Nederlandse bodem word steeds schaarser en de inpakstress steeds groter. Wat ga ik allemaal nodig hebben in Zweden en wat neem ik allemaal mee? Je denkt automatisch dat je superveel mee moet nemen omdat je een jaar weggaat, maar eigenlijk valt dat wel mee:

- Kleding
- Laptop
- Wat aandenken
- Hollandse meuk
- Paar boeken

Tenzij ik veel dingen over het hoofd zie is dit eigenlijk alles wat ik denk mee te moeten nemen. Het aantal dingen dat ik wegdoe is vele malen groter:

- Xbox
- Auto
- Huis
- Oude kleding
- Baan
- Gitaar
- Schoenen
- Schoolboeken
- Jaren oude administratieve rotzooi
- Door de jaren heen verzamelde hebbedingetjes, waar je nu totaal niet meer van snapt waarom je ze hebt gehouden

Het is best wel een opgave om ALLES wat je bezit opnieuw te labelen; gooi ik het weg, neem ik het mee of sla ik het op bij mijn ouders. Helemaal omdat ik mijn ouders heb beloofd maar enkele dozen met spullen bij hun op te slaan.

Maar we gaan morgen weer met frisse moed aan de slag. Nog een week opruimen, dan een awesome afscheidsfeest en dan ga ik al bijna.

  • 24 Januari 2012 - 12:27

    Oetze:

    Leuk dat je een blog schrijft Jorim! Ik zal het proberen bij te houden en af en toe eens te reageren. Toen ik in Jönköping zat, vond ik het ook erg leuk dat mensen mijn verslagen lazen. Veel succes met je tHermo-sokken ;-) I Sverige zijn er in ieder geval genoeg te vinden.

    Lycka till! Jag hoppas att du ska ha en bra tid i Sverige!

    Med vänliga hälsingnar,
    Oetze

  • 24 Januari 2012 - 20:36

    Nienke:

    Heel leuk Jorim! Ik zal je blog bijhouden! Aangezien het mij aan attendheid ontbreekt heb ik hiernaast mn e-mail adres ingevuld en word ik door dit prachtige systeem gelukkig op de hoogte gehouden! Heel veel plezier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorim

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 12631

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 01 Februari 2013

Een stadse rakker midden in de natuur

Landen bezocht: