Afrikaans eten en de vakantie invullen - Reisverslag uit Edsbyn, Zweden van Jorim Wijngaard - WaarBenJij.nu Afrikaans eten en de vakantie invullen - Reisverslag uit Edsbyn, Zweden van Jorim Wijngaard - WaarBenJij.nu

Afrikaans eten en de vakantie invullen

Door: joriminzweden

Blijf op de hoogte en volg Jorim

12 April 2012 | Zweden, Edsbyn

Een rustige week, in Zweden hebben ze na Pasen een hele week vakantie in plaats van alleen tweede paasdag vrij. Dat betekent dat ik geen taalles heb en geen projecten op scholen.

Pasen was goed. Erg fijn om stil te staan bij de dood en opstanding van Jezus. Mijn weekend was gevuld met kerkdiensten, een praise-avond en veel en goed eten. Behalve een goed paasdiner bij de pastor en zijn familie heb ik op tweede paasdag Afrikaans gegeten. Bekenden van mijn huisgenoot hadden ons beide uitgenodigd voor de lunch. Het eten was goed, maar de manier waarop ze eten was nog beter, met hun handen. Ik had het niet verwacht, maar het heeft wat, allemaal aan tafel en dan met je handen eten. Opeens is het raar als je met bestek eet, grappige gewaarwording!

Verder heb ik een veel te goede falafel-toko ontdekt, hij zit vlakbij mijn favorite koffiebar. Door dit soort ontdekkingen heb ik het gevoel dat ik al echt een beetje thuis hoor in Edsbyn.

Als weekvulling heb ik maar besloten om een film te maken over mijn EVS project hier in Zweden. In mei moet ik in Stockholm een presentatie geven over mijn project. Aangezien mijn project gebaseerd is op film, leek het mij wel leuk om de presentatie door middel van een film te doen.
Ik film alles met mijn recent aangeschafte Canon 550D spiegelreflexcamera, spreek de film in in het Zweeds en ben aan het spelen met colour correcting in de montage. Al met al dus een groot experiment.

De openingsscene is af en is hier te bekijken:

https://vimeo.com/40252880

Tjena en Gods zegen!

  • 12 April 2012 - 22:15

    M:

    Cool om dat filmpje te zien :). Ziet er al heel leuk uit.

  • 12 April 2012 - 23:58

    Oetze:

    Mooi begin van het filmpje en dapper dat je het helemaal in het Zweeds wilt gaan doen ;)
    Leuk dat je ook intercultureel bezig bent met het eten! Altijd mooi om nieuwe smaken en gewoonten te leren kennen! Fijne laatste dag van je 'vakantie' nog morgen :)

  • 13 April 2012 - 06:02

    Douwe:

    Jorim! Leuk om zo wat van je te lezen! Filmpje ziet er tof uit! Ben benieuwd naar de rest! En je spreekt zo te horen een aardig woordje Zweeds. Leuk!
    Keep up the good work! Be blessed!

  • 13 April 2012 - 06:58

    Christine:

    Hey Jorim,

    Wat een gaaf filmpje, leuk gedaan! Zo zien we je weer is wakker worden, ha ha.
    Kijk uit naar het vervolg, succes!
    Kus van je mams.

  • 13 April 2012 - 08:14

    Elmara:

    Ha Jorim! Had nog lang niet al je verhalen gelezen, dus net even een inhaalslag gemaakt en je filmpje bekeken. Erg leuk gedaan en goed om te zien dat je het naar je zin hebt daar :) Maak er iets moois van en ik zal je vanaf nu wat trouwer gaan volgen ;-)

    groetjes!

  • 13 April 2012 - 10:16

    Bart En Esther:

    Hee Jor,

    We lezen trouw je verslagen en vinden het leuk om zo op de hoogte blijven van je avonturen:)
    Dat filmpje is ook echt super leuk, mooi gemaakt ook!

    Veel plezier nog!

  • 13 April 2012 - 19:48

    Marja:

    Je hebt Enjerra gegeten?! Lekker!
    Leuk af en toe iets te lezen over hoe het gaat daar tijdens je Zweedse avontuur! geniet!

  • 14 April 2012 - 19:45

    Sanne En Dirco!:

    Hey Jorim!

    Wat leuk om je blogs te lezen! En wat een super cool filmpje! We zijn benieuwd naar de rest!

    En jeetje man! Wat een taal!

    Groetjes

    Sanne en Dirco

  • 16 April 2012 - 15:03

    Ewoud:

    Supermooi filmpje! Als een echte Zweedse baas

  • 16 April 2012 - 17:01

    Elianne:

    Heeee Jor! Zat je filmpje dit weekend te bekijken, echt super knap en tof zeg! Mis je wel hoor als ik je zo zie en hoor. Maar het duurt niet lang meer voordat je weer even in Nederland bent ;)

    Liefs Elianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorim

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 12628

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 01 Februari 2013

Een stadse rakker midden in de natuur

Landen bezocht: